train je mee?

Train je met ons mee?

Ons damesteam traint op maandag- en woensdagavond om 19.30 uur. Meiden vanaf 14 jaar kunnen al meetrainen met de dames. Er is geen maximum leeftijd 🙂 Vanaf 16 jaar, of soms 15 jaar, maag je ook wedstrijden met ons spelen!

Meiden en jongens van 5 tot 12 jaar trainen op maandag- en woensdagavond van 18.30 tot 19.15 uur (niet in de vakantie).

De dames trainen het hele jaar door, behalve op feestdagen. In het voorjaar trainen wij voor ‘Ameland‘, dat betekent Beach Rugby op zand.

In de zomermaanden gaan we werken aan onze conditie en ons voorbereiden op het nieuwe seizoen.

Kom meetrainen
Rugby is voor iedereen. Ben je snel en beweeglijk, klein maar behendig of juist sterk en zwaar, of gewoon langzaam? Wij hebben plek voor iedereen.
Rugby is een echte teamsport. Rugby speel je samen, je kunt niet zonder elkaar.

Wil je rugby proberen, of altijd al een keer willen rugbyen? Leuk dat je met ons komt meetrainen!
Wij organiseren ook regelmatig kennismakingstrainingen. Houd onze social media en website in de gaten.

Rugby is natuurlijk wel een fysiek spelletje, dus wat neem je mee naar de training?

Shirt & broek
Een stevig sportshirt is belangrijk. Geen shirt van katoen, dat wordt nat en koud en gaat snel kapot. Trek een sportshirt aan dat niet gelijk scheurt als iemand eraan trekt. Trek verder een stevige korte broek of een sportlegging aan. In de winter kun je thermokleding onder of over je shirt dragen.

Schoenen
Je draagt schoenen met noppen. Dit mogen plastic noppen of stalen noppen zijn. Rugbyschoenen of voetbalschoenen zijn allebei goed.

Sokken
Draag bij voorkeur lange sokken. Zitten in de winter lekker warm en ze beschermen je benen een beetje. Bovendien kun je handig je bitje erin opbergen.

Bitje
Een bitje is niet verplicht, maar we raden het wel aan. Het beschermt je tanden en die zijn best wel belangrijk 😉
We snappen dat je niet altijd een bitje hebt liggen voor je eerste training. Geen probleem, we helpen je graag.

Water
Neem je eigen fles water mee. Er is zeker af en toe tijd om even wat te drinken. En anders na afloop!

Scrumcap
Als je in de scrum staat kan een scrumcap prettig zijn. Het biedt je ook wat extra bescherming bij tackles of rucks. Een scrumcap heb je in de training niet gelijk nodig.

Waar moet je zijn?
Wij trainen op het gras van de IJsvereniging Meppel op Sportpark Koedijkslanden.

Het kan zijn dat we in de wintermaanden ergens anders trainen. Dat melden we dan.

En als ik het leuk vind?
We gaan er vanuit dat je rugby leuk vindt 😉 maar je hoeft natuurlijk niet gelijk te beslissen! Je mag 1 maand gratis meetrainen en dan besluit je of je lid wilt worden.

Ben je enthousiast en wil je onze fantastische sport proberen? Kom meetrainen en word een Black Panther!