S01: the black sneeks

Wedstrijden

Seizoen 2022-2023 spelen the Black Panthers samen met de Sneeks van Rugbyclub Sneek. Als The Black Sneeks spelen wij in de 3e klasse van de competitie van RugbyNL.

Het speelschema en de uitslagen vind je HIER.

Seizoen 1 van The Black Sneeks was een spannend boek, een soap vol intriges en cliffhangers, een film met aantal ‘puntje-van-de-stoel’-momenten.

De eerste wedstrijden begonnen aarzelend. 3 of 4 Panthers sloten aan bij de Sneeks. Maar in het seizoen wilden steeds meer Panthers wedstrijden spelen. De laatste wedstrijden was het 50-50 Panthers-Sneeks!

De grootste overwinning was thuis tegen Aachen, de grootste anticlimax was uit tegen Aachen. Het hele team was op zaterdag al naar Duitsland afgereisd, om er daar achter te komen dat de wedstrijd niet door kon gaan vanwege heel veel regen.

Of de wedstrijd tegen Greate Tryn. Die we eind 2022 kansloos verloren met 19-60. Maar die we in maart 2021 in een ongelooflijk spannende wedstrijd letterlijk in de allerlaatste seconde met 25-26 wonnen.

En de wedstrijd tegen RUS2, die we in Nieuwegein nog dik verloren omdat een aantal spelers van het 1e meededen bij de studenten. En die met 13 dames naar Sneek afreisden en zomaar voor kwamen te staan tegen 14 Black Sneeks. Maar die we op kracht en inzet in de slotfase wonnen met 41-27.

En de overwinning met 36-29 tegen Oemoemenoe, die ons vervolgens in Zeeland met 53-5 van het veld veegden.

En de lieve dames van the Big Bulls, waar wij ooit in onze allereerste oefenwedstrijd tegen gelijk speelden, en waar we nu met toch de nodige moeite 2 keer van wisten te winnen.

Eerder genoemde wedstrijd in en tegen Aachen, die niet doorging, zou nooit opnieuw gespeeld worden. De eindstand werd bepaald op 30-30. De laatste wedstrijd tussen Great Tryn en Aachen werd gewonnen door de Friezinnen. Daarmee eindigen wij op een 5e plaats in de competitie. Maar, wel met op 2 teams na de meeste overwinningen! Helaas iets te weinig gescoord voor bonuspunten en iets teveel try’s tegen.

Toch vooral complimenten onze strijders van het eerste uur, die na jaren trainen dan toch eindelijk competitie konden spelen! En die dat met zoveel plezier en inzet zo goed hebben gedaan. En die speelsters die ons team zijn komen versterken, en die soms al na een paar trainingen heel dapper hun eerste wedstrijd speelden. En natuurlijk de geweldige Sneeks met wie wij zo fijn samen gespeeld hebben!

Onze 1e seizoen zullen we in ieder geval niet vergeten! Seizoen 2 begint op 24 september 2023. Kijk seizoen 2 hier!

Helaas zijn er nog niet zo heel veel damesteam in Nederland, en die zijn dan ook nog verdeeld over 3 klassen. Dat betekent dat we voor onze uitwedstrijden nog wat van de wereld zien!

We spelen van Leeuwarden tot Aachen en van Almelo tot Middelburg. Met z’n allen op pad om lekker te rugbyen! Uiteraard spelen we ook gewoon de helft van de wedstrijden ‘thuis’ in Sneek.

Thuiswedstrijden spelen wij in Sneek, in het geel-zwart van de Sneeks. Uitwedstrijden spelen we in ons prachtige eigen zwart-paarse tenue