dames

Damesteam

In september 2021 begon een groep enthousiaste dames aan een droom: Een eigen damesrugbyteam. Rugbyclub the Black Panthers was een feit.

Momenteel telt het team ruim 25 dames, in leeftijd variërend van 14 tot…. 29+. Een aantal is er al vanaf het begin bij, een aantal traint pas enkele maanden of zelfs weken mee. Alle dames zijn begonnen zonder enige rugby-ervaring.

In september 2022 was het dan zover: Deelname aan de competitie. Omdat we 15 dames nodig hebben voor een team en we er net iets meer hadden, was de volledige competitie niet mogelijk. De geplande 10s-competitie (10 spelers per team) kwam niet van de grond. Uiteindelijk begon het seizoen iets later dan gehoopt. In oktober vonden we aansluiting bij de dames van Sneek, en met de Sneeks vormden we een, zoals snel zou blijken, een geweldig cluster: The Black Sneeks! En zo begon het avontuur!

Ons eerste seizoen hadden wij nog geen eigen speelveld in Meppel, maar gelukkig konden we onze thuiswedstrijden gewoon in Sneek spelen!

In ons tweede seizoen spelen we eindelijk een aantal wedstrijden in Meppel!

En check onze geweldige teamkit waarin we in uitwedstrijden mogen shinen!

Lees hieronder over onze avonturen in de competitie!