S02: the black sneeks in meppel

Wedstrijden

Seizoen 2023-2024 spelen the Black Panthers weer samen met de Sneeks van Rugbyclub Sneek. Maar The Black Sneeks spelen dit seizoen ook in Meppel! Wij spelen ook dit seizoen in de 3e klasse van de competitie van RugbyNL.

Ook Seizoen 2 stond vol spanning, plot twists, geweldige overwinningen en onverwachte nederlagen. En waar we in Seizoen 1 nog aanhaakten bij de Sneeks, bestond het Black Sneeks team dit seizoen uit steeds meer Panthers. De meeste wedstrijden stonden er 13 Panthers in het veld en slechts 2 Sneeks.

We begonnen het seizoen uitstekend. In onze allereerste thuiswedstrijd in Meppel, op ons eigen veld, speelden we tegen Greate Tryn. Het werd een hele goed wedstrijd van ons die we wonnen met 54-12. Uit in Leeuwarden ging het een stuk lastiger, waar we na een 0-0 ruststand uiteindelijk nog met 0-14 wisten te winnen.

De volgende wedstrijd speelden we in Maastricht, en vol goede moed reisden we af naar Limburg. Daar bleek de Marbeez een maatje te groot voor ons, 43-26. Toch maakten we dit in Sneek uitstekend goed door met 44-31 te winnen van de uiteindelijke kampioen.

De thuiswedstrijd tegen RUS2 bleek een eenvoudige. De studenten kwamen met slechts 11 spelers naar Meppel. Met 1 aanvulling vanuit ons speelden we 13 tegen 12. Al snel vielen er studenten geblesseerd uit. Met nog wat aanvullingen konden we blijven rugbyen en wonnen we met ruime cijfers, 60-5.
De uitwedstrijd werd een anti-climax. RUS bleek 9 spelers uit de 1e klasse opgesteld te hebben. Toch speelden we uitstekend en ondanks de 32-7 nederlaag hebben we het ze erg lastig gemaakt.

De wedstrijden tegen Spakenburg leverden geen problemen op. In Spakenburg wonnen we met 5-62, en in Meppel werd het tegen 10 Spakenburgse dames zelfs 98-0.

De uitwedstrijd in Deventer tegen Pickwick werd een fascinerend duel. Het eerste half uur viel Pickwick aan en stonden wij op onze eigen trylijn te verdedigen. Toch kwamen zij er niet doorheen en vlak voor rust wisten wij te scoren. In de 2e helft drongen wij hen terug en wonnen we knap met 5-26.
De thuiswedstrijd in Sneek werd weer een pittig duel. Ook nu drong Pickwick ons terug, maar nu wisten ze wel te scoren. Hoewel we de ruststand van 0-24 in de 2e helft wisten terug te brengen naar 17-24, zat een overwinning er niet in.

De wedstrijden tegen de Big Bulls zijn altijd leuk. Maar zeker niet eenvoudig meer. Hoewel we in Almelo uitstekend van start gingen en in de rust met 10-22 voor stonden, ging het de 2e helft helemaal mis. We maakten veel fouten, gingen vooral tegen onszelf spelen en de Big Bulls speelden steeds beter, waardoor we met 25-22 van het veld stapten.
De thuiswedstrijd verliep niet heel anders. We waren gewaarschuwd, en de 1e helft ging prima. Ruststand 17-0. In de 2e helft werd de Big Bulls opnieuw steeds beter en kwam terug tot 17-12. De laatste 10 minuten waren erg spannend. Wij bleven aanvallen, maar 1 minuut voor tijd kwamen de Bulls er opeens doorheen en scoorden de 17-17. Gelukkig voor ons ging de conversie mis.

De wedstrijden tegen HookLadies waren totaal verschillend. De laatste wedstrijd voor de winterstop was thuis in Sneek. Hook was met slechts 10 dames afgereisd naar Sneek. Met 11 tegen 10 hadden we geen moeite met ze. In de rust stond het al 47-0. In de 2e helft wist Hook 3 keer te scoren, maar uiteindelijk wonnen wij eenvoudig met 80-15.
De uitwedstrijd in Hoek van Holland verliep heel anders. Hook deed mee om de promotie, dus ze waren zeer gemotiveerd. Maar wij speelden ook erg goed en het werd een hard en spannend duel. Toch was Hook beter, en de 22-14 was een goede uitslag.

Na de thuiswedstrijd tegen Hook gingen wij als winterkampioen de winterstop in. De 2e seizoenshelft liep het helaas net iets minder soepel. Of eigenlijk waren de wedstrijden gewoon wat lastiger en de tegenstanders sterker dan de 1e seizoenshelft. Daarmee eindigen wij als 4e in de competitie. En daar mogen we gewoon heel trots op zijn! Goed gespeeld, veel geleerd, nieuwe spelers mogen verwelkomen en gespeeld op ons eigen veld in Meppel!

In september ’24 begint Seizoen 03 🙂